loading...

rashedeh

اشتراك مطالب

بازدید : 866
چهارشنبه 5 شهريور 1399 زمان : 8:42

همچنان که در دنیای واقعی نیاز داریم تا برای نگهداری پول های خود از کیف پول یا حساب بانکی استفاده کنیم در دنیای دیجیتال نیز نیاز به استفاده از یک کیف پول دیجیتالی داریم تا با استفاده از آن رمز ارز های دیجیتالی خود را نگهداری کرده و یا در صورت نیاز برای دیگران انتقال دهیم .

برای این منظور کیف پول های دیجیتالی ( wallet ) طراحی شده اند که شبیه یک پایگاه داده عمل کرده و اطلاعات رمزی انواع ارز های دیجیتالی ما را در خود نگهداری می کنند ، با استفاده از این کیف پول های دیجیتالی که اصطلاحاً والت نامیده می شوند می توانیم از اطلاعات ارز های خود نگهداری کنیم . هر کیف پول ارز دیجیتالی از دو کد خصوصی و عمومی تشکیل شده که با استفاده از این کد ها توانایی دسترسی به رمز ها و یا انتقال وجه به سایر کیف پول های موجود در شبکه دیجیتالی برای ما فراهم می شود .

ذکر این نکته لازم است که حفاظت از کد های خصوصی و عمومی بسیار مهم می باشد زیرا در صورتی که شخصی بتواند به آن ها دسترسی پیدا کند امکان دسترسی به تمام اطلاعات و رمز ارزهای شما برای او فراهم می شود از این رو انتخاب نوع مناسب کیف پول و نگهداری از اطلاعات آن بسیار حائز اهمیت می باشد . در ادامه به تعریف کیف پول ارز های دیجیتالی و معرفی انواع آنها می پردازیم .



کیف پول ارز دیجیتالی چیست ؟

کیف پول ارز دیجیتال ( wallet ) در واقع یک برنامه نرم افزاری و یا سخت افزاری است که درست مانند یک پایگاه داده کوچک عمل کرده و وظیفه نگهداری اطلاعات و کد رمز های خصوصی و عمومی کاربران را بر عهده دارد . این کیف پول ، در بستر شبکه بلاک چین ، بلاک های مختلف را به یکدیگر مرتبط ساخته و با آنها در ارتباط است تا کاربران بتوانند معاملات خود را به وسیله آن انجام دهند ، از این رو به آن ها کیف پول بلاک چین نیز گفته می شود .

والت ها به طور کلی در دو دسته کیف پول های گرم و کیف پول های سرد تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند ، در ادامه به تعریف انواع کیف پول های ارز دیجیتالی و ویژگی های آنها پرداخته می شود .

بیشتر بخوانید : صفر تا صد ارز دیجیتال

نحوه استفاده از کیف پول ارز دیجیتال

هر کیف پول ارز های دیجیتالی ( wallet ) از دو کد خصوصی و عمومی تشکیل شده است که شما با استفاده از این کد ها به رمز ارز های دیجیتالی موجود درآنها دسترسی پیدا می کنید ، همچنین قادر به انتقال این ارز های دیجیتالی به والت افراد دیگر و انجام معاملات دیجیتالی خواهید بود .

برای درک بهتر این موضوع می توان کیف پول ارز دیجیتال را مانند یک کارت اعتباری در نظر گرفت ، هر کارت اعتباری شامل یک رمز خصوصی که تنها شخص دارنده کارت آن را در اختیار دارد و با استفاده از آن به تمام اطلاعات و موجودی کارت اعتباری خود دسترسی پیدا می کند . همچنین کارت های اعتباری درای یک رمز عمومی یا همان شماره کارت هستند که برای نقل و انتقالات در اختیار دیگران قرار می گیرد ، افراد با داشتن این رمز توانایی دسترسی به اطلاعات کارت شما را ندارند بلکه تنها قادر به انتقال پول به حساب شما هستند .

در کیف پول ارز دیجیتالی نیز برای دسترسی پیدا کردن به رمز ارز های دیجیتال موجود در آن نیاز به کد خصوصی والت خود دارید اما برای انتقال وجه و یا دریافت وجه به کد عمومی نیاز است ، به این صورت که برای انتقال ارز های دیجیتالی بایستی کد خصوصی و عمومی کیف پول خود را به همراه کد عمومی کیف پول شخص گیرنده ارز دیجیتالی وارد کرده تا فرآیند انتقال صورت گیرد اما شخص گیرنده برای دریافت وجوه تنها به وارد کردن کد عمومی خود نیاز دارد .

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند اما به طور کلی در دو دسته کیف پول های گرم (Hot Wallet) و کیف پول های سرد ( Cold Wallet ) تقسیم شده اند که هر کدام از آنها نیز انواع مختلفی دارند ، در ادامه به بیان انواع مختلف والت های گرم و سرد و ویژگی های آنها پرداخته می شود :

کیف پول گرم (Hot Wallet)

کیف پول های گرم نرم افزار هایی هستند که به صورت آنلاین وظیفه ذخیره سازی اطلاعات را انجام می دهند ، این نوع کیف پول ها به دلیل فعالیت در فضای آنلاین در برابر خطر هک شدن بسیار آسیپ پذیر می باشند بنابراین توصیه می شود در صورت استفاده از این نوع کیف پول های بلاک چین در هنگام انتخاب به دقت ویژگی ها و منبع ارائه دهنده آنها را بررسی کنید .

از جمله مزیت هایی که برای این نوع کیف پول ها می توان نام برد استفاده آسان و دسترسی راحت به اطلاعات می باشد اما عیب بزرگ آنها این است که به دلیل لزوم آنلاین بودن در هنگام استفاده امکان هک شدن اطلاعات شما بالا می رود در نتیجه امنیت نسبتاً ضعیفی دارند .

کیف پول های گرم بسته به نوع کاربردی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از کیف پول دسکتاپ ، کیف پول موبایلی و کیف پول تحت وب ( یا آنلاین ) . در ادامه به تعریف هر کدام از این کیف پول ها و ویژگی های آنها می پردازیم :

کیف پول دسکتاپ : این نوع کیف پول ها نرم افزار هایی هستند که بر روی دسکتاپ و سیستم های شخصی نصب شده و تنها از طریق همان سیستم قابل دسترسی هستند به همین دلیل از امنیت بالاتری نسبت به سایر کیف پول های گرم برخوردار می باشند ، اما در صورتی که شخصی دیگر توانایی دسترسی به سیستم شما را پیدا کند ( سیستم شما را هک کند ) می تواند به راحتی به اطلاعات کیف پول شما نیز دسترسی پیدا کند .

کیف پول موبایلی : این نوع کیف پول ها اپلیکیشن هایی هستند که بر روی موبایل نصب می شوند ، با استفاده از آنها امکان ذخیره رمز ارز های دیجیتالی بر روی موبایل شخصی کاربر فراهم شده و افراد توانایی انجام معاملات دیجیتالی را دارند . علاوه بر این امکان پرداخت آنلاین هزینه اقلام خریداری شده در فروشگاه هایی که از ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند با استفاده از کد QR ( کد واکنش سریع ) در این اپلیکیشن ها فراهم شده است .

مزایای نصب این نوع والت ها استفاده آسان در انجام معاملات دیجیتالی و دسترسی راحت به اطلاعات می باشد اما چون مدت زمانی که به صورت آنلاین از تلفن های همراه استفاده می شود بالاتر از سیستم های شخصی می باشد در نتیجه امکان هک شدن اطلاعات شما و یا عدم کنترل مناسب کلید های خصوصی به مراتب بالاتر از حالت قبل می باشد ، همچنین از جمله معایب دیگری که در استفاده از این نوع کیف پول های بلاک چین وجود دارد لزوم بروز رسانی های مداوم آن ها توسط سازنده این نرم افزار ها می باشد .

کیف پول تحت وب ( آنلاین ) : این نوع کیف پول ها از امنیت به شدت پایین تر و کاربرد بسیار آسانتری نسبت به سایر کیف پول های ارز دیجیتال موجود برخوردار می باشند ، با استفاده از این نوع کیف پول ها توانایی دسترسی به اطلاعات خود را از طریق انواع دستگاه ها و مرورگر ها خواهید داشت .

اما این نوع کیف پول ها معایب زیادی نیز دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • از آنجایی که تمام ارز های دیجیتال مبادله شده در سرور مرکزی ذخیره می شوند در نتیجه در صورت هک شدن آنها امکان دسترسی به تمام ارز های دیجیتالی شما وجود دارد .

  • داشتن کمترین میزان تسلط بر روی رمز های خصوصی خود .

  • ضعیف بودن در مقابل خطر هک شدن .

با توجه به نکات ذکر شده توصیه می شود تا در صورت استفاده از این نوع والت ها تا حد امکان میزان کمی ارز دیجیتال در آن نگهداری کنید .

کیف پول سرد ( Cold Wallet )

این نوع کیف پول ارز های دیجیتالی به صورت آفلاین کار می کنند و به همین دلیل از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به کیف پول های گرم برخوردار هستند . معمولاً دو نوع کیف پول سرد داریم که عبارتند از کیف پول کاغذی و کیف پول سخت افزاری که در ادامه به معرفی هر کدام از آنها می پردازیم :

کیف پول کاغذی :

این نوع کیف پول ها همانطور که از نام آنها مشخص است به صورت کاغذی بوده و بدین صورت عمل می کند که رمز های خصوصی و عمومی شما بر روی یک کاغذ نوشته شده است ، برای استفاده از این کیف پول ها و انتقال ارز های دیجیتالی می توان کلید ها را در یک نرم افزار یا کیف پول تحت وب وارد کرده و به این ترتیب ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتقال داد .

از جمله مزیت های استفاده از والت کاغذی این است که به دلیل وصل نبودن آنها به سرور ها امکان هک شدن اطلاعات شما صفر می شود اما به دلیل ماهیت فیزیکی که دارند نسبت به محیط اطراف خود تاثیر پذیر بوده و امکان اینکه در اثر عوامل طبیعی از بین رفته و یا دزدیده شوند بالا می رود .

از طرف دیگر از آنجایی که این نوع کیف پول ها به صورت آفلاین کار می کنند و به هیچ سروری وصل نیستند کار کردن با آنها نسبت به کیف پول های آنلاین دشوار تر و زمان بر می باشد ، در نتیجه برای افرادی که به طور روزانه نیاز به انتقال ارز های دیجیتال دارند گزینه مناسبی نمی باشد .

کیف پول های سخت افزاری : این نوع کیف پول ها به صورت سخت افزاری عمل می کنند و مختص نگهداری رمز ها و کلید های خصوصی و عمومی افراد طراحی شده اند ، این کیف پول ها تنها در زمان انتقال ارز دیجیتالی آنلاین می شوند و در باقی اوقات به صورت آفلاین از رمز ها و کد های افراد نگهداری می کنند .

دارنده کیف پول های سخت افزاری شخصاً باید رمز های خود را بر روی آن وارد کند در نتیجه امکان هک شدن اطلاعات تقریباً صفر می شود ، به همین خاطر این نوع کیف پول ها از بالاترین درجه امنیت در بین سایر کیف پول های ارز دیجیتالی برخوردار هستند .

اما از آنجایی که به صورت آفلاین هستند کار کردن با آنها زمان بر بوده و برای افرادی که به صورت روزانه نیاز به انتقال ارز دیجیتال دارند به صرفه نیستند ، از طرف دیگر استفاده از این نوع والت ها رایگان نبوده و نیاز به صرف هزینه ی بالا دارد که برای افراد با درآمد پایین مقرون بصرفه نمی باشد .

استفاده از کیف پول شخصی یا صرافی

دو روش برای نگهداری ارز های دیجیتالی وجود دارد ؛ اولین روش نگهداری در صرافی ها می باشد در این حالت پس از خرید ، آنها را نزد صرافی ها نگهداری می کنید که هزینه ای برای شما ندارد اما در صورتی که بخواهید آنها را از صرافی ها پس بگیرید نیاز به انتقال ارز های دیجیتالی به کیف پول شما می باشد که این فرآیند انتقال مانند سایر فرآیند ها شامل کارمزد می شود .

اما در صورتی که از امنیت رمز ارز های خود در کارگزاری ها مطمئن نباشید می توانید آنها را نزد خود و در یکی از انواع والت هایی که قبلاً ذکر شد نگهداری کنید . لازم به ذکر می باشد که نوع نگهداری شما تضمین کننده امنیت ارزهای دیجیتالی نمی باشد زیرا در صورتی که فردی بتواند به کد های شخصی شما دسترسی پیدا کند به راحتی می تواند صاحب رمز ارز های شما شود .

برای بالا بردن امنیت کیف پول ارزهای دیجیتالی خود می توانید از روش های زیر استفاده کنید :

  • از چند دستگاه مجزا برای تایید معامله خود استفاده کنید در این صورت اگر یکی از دستگاه ها هک شود باز هم توانایی دسترسی به کدهای شخصی و عمومی کیف پول ارزهای دیجیتالی شما را ندارند .

  • از احراز هویت چند عاملی برای کیف پول خود استفاده کنید ، در این صورت برای دسترسی به آن نیاز است تا کدی که از طریق پیامک و یا ایمیل شخصی برای شما ارسال می شود را وارد کنید .

  • حتماً یک نسخه پشتیبان از کیف پول ارزهای دیجیتالی خود تهیه کنید .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کیف پول ارز های دیجیتال در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون کیف پول ارز های دیجیتال پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: همه چیز درباره بیت کویین

سوالات متداول

1- ✔️ کیف پول ارز دیجیتال چیست ؟

✔️ یک نرم افزار یا سخت افزار می باشد و به وسیله آن رمز ارز های دیجیتالی نگهداری می شود که در متن مقاله به توضیح کامل در این رابطه پرداخته شده است

2- ✔️ نحوه عملکرد والت به چه صورت می باشد ؟

✔️ هر والت از دو کد خصوصی و عمومی تشکیل شده است و با استفاده از آنها قادر به نقل و انتقال ارز های دیجیتال می باشید که در متن مقاله توضیح کامل چگونگی عملکرد آن بیان شده است

3- ✔️ چند نوع کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد ؟

✔️ به طور کلی در دو دسته والت گرم و والت سرد تقسیم بندی می شوند که در متن مقاله به توضیح و بیان انواع آنها اشاره شده است

منبع : کیف پول ارز دیجیتالی wallet چیست

همچنان که در دنیای واقعی نیاز داریم تا برای نگهداری پول های خود از کیف پول یا حساب بانکی استفاده کنیم در دنیای دیجیتال نیز نیاز به استفاده از یک کیف پول دیجیتالی داریم تا با استفاده از آن رمز ارز های دیجیتالی خود را نگهداری کرده و یا در صورت نیاز برای دیگران انتقال دهیم .

برای این منظور کیف پول های دیجیتالی ( wallet ) طراحی شده اند که شبیه یک پایگاه داده عمل کرده و اطلاعات رمزی انواع ارز های دیجیتالی ما را در خود نگهداری می کنند ، با استفاده از این کیف پول های دیجیتالی که اصطلاحاً والت نامیده می شوند می توانیم از اطلاعات ارز های خود نگهداری کنیم . هر کیف پول ارز دیجیتالی از دو کد خصوصی و عمومی تشکیل شده که با استفاده از این کد ها توانایی دسترسی به رمز ها و یا انتقال وجه به سایر کیف پول های موجود در شبکه دیجیتالی برای ما فراهم می شود .

ذکر این نکته لازم است که حفاظت از کد های خصوصی و عمومی بسیار مهم می باشد زیرا در صورتی که شخصی بتواند به آن ها دسترسی پیدا کند امکان دسترسی به تمام اطلاعات و رمز ارزهای شما برای او فراهم می شود از این رو انتخاب نوع مناسب کیف پول و نگهداری از اطلاعات آن بسیار حائز اهمیت می باشد . در ادامه به تعریف کیف پول ارز های دیجیتالی و معرفی انواع آنها می پردازیم .



کیف پول ارز دیجیتالی چیست ؟

کیف پول ارز دیجیتال ( wallet ) در واقع یک برنامه نرم افزاری و یا سخت افزاری است که درست مانند یک پایگاه داده کوچک عمل کرده و وظیفه نگهداری اطلاعات و کد رمز های خصوصی و عمومی کاربران را بر عهده دارد . این کیف پول ، در بستر شبکه بلاک چین ، بلاک های مختلف را به یکدیگر مرتبط ساخته و با آنها در ارتباط است تا کاربران بتوانند معاملات خود را به وسیله آن انجام دهند ، از این رو به آن ها کیف پول بلاک چین نیز گفته می شود .

والت ها به طور کلی در دو دسته کیف پول های گرم و کیف پول های سرد تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها ویژگی های خاص خود را دارند ، در ادامه به تعریف انواع کیف پول های ارز دیجیتالی و ویژگی های آنها پرداخته می شود .

بیشتر بخوانید : صفر تا صد ارز دیجیتال

نحوه استفاده از کیف پول ارز دیجیتال

هر کیف پول ارز های دیجیتالی ( wallet ) از دو کد خصوصی و عمومی تشکیل شده است که شما با استفاده از این کد ها به رمز ارز های دیجیتالی موجود درآنها دسترسی پیدا می کنید ، همچنین قادر به انتقال این ارز های دیجیتالی به والت افراد دیگر و انجام معاملات دیجیتالی خواهید بود .

برای درک بهتر این موضوع می توان کیف پول ارز دیجیتال را مانند یک کارت اعتباری در نظر گرفت ، هر کارت اعتباری شامل یک رمز خصوصی که تنها شخص دارنده کارت آن را در اختیار دارد و با استفاده از آن به تمام اطلاعات و موجودی کارت اعتباری خود دسترسی پیدا می کند . همچنین کارت های اعتباری درای یک رمز عمومی یا همان شماره کارت هستند که برای نقل و انتقالات در اختیار دیگران قرار می گیرد ، افراد با داشتن این رمز توانایی دسترسی به اطلاعات کارت شما را ندارند بلکه تنها قادر به انتقال پول به حساب شما هستند .

در کیف پول ارز دیجیتالی نیز برای دسترسی پیدا کردن به رمز ارز های دیجیتال موجود در آن نیاز به کد خصوصی والت خود دارید اما برای انتقال وجه و یا دریافت وجه به کد عمومی نیاز است ، به این صورت که برای انتقال ارز های دیجیتالی بایستی کد خصوصی و عمومی کیف پول خود را به همراه کد عمومی کیف پول شخص گیرنده ارز دیجیتالی وارد کرده تا فرآیند انتقال صورت گیرد اما شخص گیرنده برای دریافت وجوه تنها به وارد کردن کد عمومی خود نیاز دارد .

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند اما به طور کلی در دو دسته کیف پول های گرم (Hot Wallet) و کیف پول های سرد ( Cold Wallet ) تقسیم شده اند که هر کدام از آنها نیز انواع مختلفی دارند ، در ادامه به بیان انواع مختلف والت های گرم و سرد و ویژگی های آنها پرداخته می شود :

کیف پول گرم (Hot Wallet)

کیف پول های گرم نرم افزار هایی هستند که به صورت آنلاین وظیفه ذخیره سازی اطلاعات را انجام می دهند ، این نوع کیف پول ها به دلیل فعالیت در فضای آنلاین در برابر خطر هک شدن بسیار آسیپ پذیر می باشند بنابراین توصیه می شود در صورت استفاده از این نوع کیف پول های بلاک چین در هنگام انتخاب به دقت ویژگی ها و منبع ارائه دهنده آنها را بررسی کنید .

از جمله مزیت هایی که برای این نوع کیف پول ها می توان نام برد استفاده آسان و دسترسی راحت به اطلاعات می باشد اما عیب بزرگ آنها این است که به دلیل لزوم آنلاین بودن در هنگام استفاده امکان هک شدن اطلاعات شما بالا می رود در نتیجه امنیت نسبتاً ضعیفی دارند .

کیف پول های گرم بسته به نوع کاربردی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند که عبارتند از کیف پول دسکتاپ ، کیف پول موبایلی و کیف پول تحت وب ( یا آنلاین ) . در ادامه به تعریف هر کدام از این کیف پول ها و ویژگی های آنها می پردازیم :

کیف پول دسکتاپ : این نوع کیف پول ها نرم افزار هایی هستند که بر روی دسکتاپ و سیستم های شخصی نصب شده و تنها از طریق همان سیستم قابل دسترسی هستند به همین دلیل از امنیت بالاتری نسبت به سایر کیف پول های گرم برخوردار می باشند ، اما در صورتی که شخصی دیگر توانایی دسترسی به سیستم شما را پیدا کند ( سیستم شما را هک کند ) می تواند به راحتی به اطلاعات کیف پول شما نیز دسترسی پیدا کند .

کیف پول موبایلی : این نوع کیف پول ها اپلیکیشن هایی هستند که بر روی موبایل نصب می شوند ، با استفاده از آنها امکان ذخیره رمز ارز های دیجیتالی بر روی موبایل شخصی کاربر فراهم شده و افراد توانایی انجام معاملات دیجیتالی را دارند . علاوه بر این امکان پرداخت آنلاین هزینه اقلام خریداری شده در فروشگاه هایی که از ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند با استفاده از کد QR ( کد واکنش سریع ) در این اپلیکیشن ها فراهم شده است .

مزایای نصب این نوع والت ها استفاده آسان در انجام معاملات دیجیتالی و دسترسی راحت به اطلاعات می باشد اما چون مدت زمانی که به صورت آنلاین از تلفن های همراه استفاده می شود بالاتر از سیستم های شخصی می باشد در نتیجه امکان هک شدن اطلاعات شما و یا عدم کنترل مناسب کلید های خصوصی به مراتب بالاتر از حالت قبل می باشد ، همچنین از جمله معایب دیگری که در استفاده از این نوع کیف پول های بلاک چین وجود دارد لزوم بروز رسانی های مداوم آن ها توسط سازنده این نرم افزار ها می باشد .

کیف پول تحت وب ( آنلاین ) : این نوع کیف پول ها از امنیت به شدت پایین تر و کاربرد بسیار آسانتری نسبت به سایر کیف پول های ارز دیجیتال موجود برخوردار می باشند ، با استفاده از این نوع کیف پول ها توانایی دسترسی به اطلاعات خود را از طریق انواع دستگاه ها و مرورگر ها خواهید داشت .

اما این نوع کیف پول ها معایب زیادی نیز دارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • از آنجایی که تمام ارز های دیجیتال مبادله شده در سرور مرکزی ذخیره می شوند در نتیجه در صورت هک شدن آنها امکان دسترسی به تمام ارز های دیجیتالی شما وجود دارد .

  • داشتن کمترین میزان تسلط بر روی رمز های خصوصی خود .

  • ضعیف بودن در مقابل خطر هک شدن .

با توجه به نکات ذکر شده توصیه می شود تا در صورت استفاده از این نوع والت ها تا حد امکان میزان کمی ارز دیجیتال در آن نگهداری کنید .

کیف پول سرد ( Cold Wallet )

این نوع کیف پول ارز های دیجیتالی به صورت آفلاین کار می کنند و به همین دلیل از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به کیف پول های گرم برخوردار هستند . معمولاً دو نوع کیف پول سرد داریم که عبارتند از کیف پول کاغذی و کیف پول سخت افزاری که در ادامه به معرفی هر کدام از آنها می پردازیم :

کیف پول کاغذی :

این نوع کیف پول ها همانطور که از نام آنها مشخص است به صورت کاغذی بوده و بدین صورت عمل می کند که رمز های خصوصی و عمومی شما بر روی یک کاغذ نوشته شده است ، برای استفاده از این کیف پول ها و انتقال ارز های دیجیتالی می توان کلید ها را در یک نرم افزار یا کیف پول تحت وب وارد کرده و به این ترتیب ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتقال داد .

از جمله مزیت های استفاده از والت کاغذی این است که به دلیل وصل نبودن آنها به سرور ها امکان هک شدن اطلاعات شما صفر می شود اما به دلیل ماهیت فیزیکی که دارند نسبت به محیط اطراف خود تاثیر پذیر بوده و امکان اینکه در اثر عوامل طبیعی از بین رفته و یا دزدیده شوند بالا می رود .

از طرف دیگر از آنجایی که این نوع کیف پول ها به صورت آفلاین کار می کنند و به هیچ سروری وصل نیستند کار کردن با آنها نسبت به کیف پول های آنلاین دشوار تر و زمان بر می باشد ، در نتیجه برای افرادی که به طور روزانه نیاز به انتقال ارز های دیجیتال دارند گزینه مناسبی نمی باشد .

کیف پول های سخت افزاری : این نوع کیف پول ها به صورت سخت افزاری عمل می کنند و مختص نگهداری رمز ها و کلید های خصوصی و عمومی افراد طراحی شده اند ، این کیف پول ها تنها در زمان انتقال ارز دیجیتالی آنلاین می شوند و در باقی اوقات به صورت آفلاین از رمز ها و کد های افراد نگهداری می کنند .

دارنده کیف پول های سخت افزاری شخصاً باید رمز های خود را بر روی آن وارد کند در نتیجه امکان هک شدن اطلاعات تقریباً صفر می شود ، به همین خاطر این نوع کیف پول ها از بالاترین درجه امنیت در بین سایر کیف پول های ارز دیجیتالی برخوردار هستند .

اما از آنجایی که به صورت آفلاین هستند کار کردن با آنها زمان بر بوده و برای افرادی که به صورت روزانه نیاز به انتقال ارز دیجیتال دارند به صرفه نیستند ، از طرف دیگر استفاده از این نوع والت ها رایگان نبوده و نیاز به صرف هزینه ی بالا دارد که برای افراد با درآمد پایین مقرون بصرفه نمی باشد .

استفاده از کیف پول شخصی یا صرافی

دو روش برای نگهداری ارز های دیجیتالی وجود دارد ؛ اولین روش نگهداری در صرافی ها می باشد در این حالت پس از خرید ، آنها را نزد صرافی ها نگهداری می کنید که هزینه ای برای شما ندارد اما در صورتی که بخواهید آنها را از صرافی ها پس بگیرید نیاز به انتقال ارز های دیجیتالی به کیف پول شما می باشد که این فرآیند انتقال مانند سایر فرآیند ها شامل کارمزد می شود .

اما در صورتی که از امنیت رمز ارز های خود در کارگزاری ها مطمئن نباشید می توانید آنها را نزد خود و در یکی از انواع والت هایی که قبلاً ذکر شد نگهداری کنید . لازم به ذکر می باشد که نوع نگهداری شما تضمین کننده امنیت ارزهای دیجیتالی نمی باشد زیرا در صورتی که فردی بتواند به کد های شخصی شما دسترسی پیدا کند به راحتی می تواند صاحب رمز ارز های شما شود .

برای بالا بردن امنیت کیف پول ارزهای دیجیتالی خود می توانید از روش های زیر استفاده کنید :

  • از چند دستگاه مجزا برای تایید معامله خود استفاده کنید در این صورت اگر یکی از دستگاه ها هک شود باز هم توانایی دسترسی به کدهای شخصی و عمومی کیف پول ارزهای دیجیتالی شما را ندارند .

  • از احراز هویت چند عاملی برای کیف پول خود استفاده کنید ، در این صورت برای دسترسی به آن نیاز است تا کدی که از طریق پیامک و یا ایمیل شخصی برای شما ارسال می شود را وارد کنید .

  • حتماً یک نسخه پشتیبان از کیف پول ارزهای دیجیتالی خود تهیه کنید .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کیف پول ارز های دیجیتال در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون کیف پول ارز های دیجیتال پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: همه چیز درباره بیت کویین

سوالات متداول

1- ✔️ کیف پول ارز دیجیتال چیست ؟

✔️ یک نرم افزار یا سخت افزار می باشد و به وسیله آن رمز ارز های دیجیتالی نگهداری می شود که در متن مقاله به توضیح کامل در این رابطه پرداخته شده است

2- ✔️ نحوه عملکرد والت به چه صورت می باشد ؟

✔️ هر والت از دو کد خصوصی و عمومی تشکیل شده است و با استفاده از آنها قادر به نقل و انتقال ارز های دیجیتال می باشید که در متن مقاله توضیح کامل چگونگی عملکرد آن بیان شده است

3- ✔️ چند نوع کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد ؟

✔️ به طور کلی در دو دسته والت گرم و والت سرد تقسیم بندی می شوند که در متن مقاله به توضیح و بیان انواع آنها اشاره شده است

منبع : کیف پول ارز دیجیتالی wallet چیست

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 81

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1003
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 16
  • بازدید امروز : 46
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 64
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1382
  • بازدید ماه : 2651
  • بازدید سال : 7701
  • بازدید کلی : 346080
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی